The things you own

by Leda

Gud, hvor har et vanvittigt forhold til de ting jeg ejer. Jeg er jo fuldstændig ude af stand til rationelt at vurdere hvad jeg virkelig bruger/har brug for og hvad jeg faktisk burde smide ad helvede til, så det ikke skal fylde i min – i forvejen trængte – lejlighed.

Men hver gang jeg forsøger at smide noget ud (som regel for at få plads til noget nyt jeg har købt) bliver jeg ramt af følelsen af hvad nu hvis. Jeg har eksempelvis både hvad-nu-hvis-jeg-pludselig-taber-mig-vildt-meget-og-kun-vejer-50-kg og hvad-nu-hvis-jeg-bliver-fed-tøj liggende i mit skab, der ALDRIG bliver brugt.

I dag har jeg købt et par nye sorte hverdags rare-at-gå-i sko som erstatning for de gamle udtrådte med hul hele vejen gennem sålen. Men kan jeg finde ud af at smide de gamle ud? Nej-nej… For hvad nu hvis.. Jeg hvad nu hvis hvad??? Det eneste der adskiller dem fra de gamle er at de er grimme og slidte, ualmindeligt dårlige at gå i og at den højre sok bliver gennemblødt hvis man har dem på i regnvejr….

“The things you own end up owning you”

-Fight Club. (Yndlingsfilmen; Brad Pitt i sin skønneste rolle og et perspektiv på tilværelsen der er så skøn så skøn.)