Julekalender 2011 – 10. december

by Leda

Til dig og til mig selv næste gang vi tænker at det bliver brand-sjovt til årets julefrokost og at snaps bare er vildt fedt. Resume af aftenen/natten i går, men er egentlig meget sigende om samtlige julefrokoster jeg nogensinde har været til.

16.00-17.00: I bad. (Virker som lang tid, men i lavsæsonen har kropsbehåringen det med at få lov at gro. At komme til bunds er en længere proces.)

17.30: Prøve ti forskellige små søde kjoler, kun for at komme til den konklusion at jeg er for fed. Ender med et par cowboybukser og en “smart” t-shirt. Når ikke at sætte hår og får kun i sidste øjeblik klattet lidt mascara på for at styrte ud af døren for at næste-nå det til kl 18. Er nok nogenlunde lige så ”pæn” som på en almindelig mandag.

Ankommer 18.30 for at finde ud at jeg er inviteret til kl 19.

18.30-19.00: Hej hej undskyld-jeg-er-for-tidligt-på-den-kan-jeg-hjælpe-med-noget, nej okay jeg sætter mig bare over i hjørnet og drikker øl. Alene.

19.00-20.00: Mingling. Heeej heeej, jaaaa lad os da lige starte med lidt snaps. God idé! Hilser på sød fyr.

20.00-21.00: Dårligste mad jeg har fået i år. Når et halvt stykke med leverpostej inden jeg beslutter mig for det ikke er det værd og drikker juleøl for resten. Snapsen slipper op (gudskelov).

21.00-23.00: Mingling. Keder mig lidt, så begynder på uhæmmet flirten med dødsyge folk og sindssyge mængder shots. Hvor er sød fyr? Ikke flere shotglas. Husker svagt noget med gin af kop?

23.00-01.00 (okay tidspunktet er lidt et gæt) Sover i sofa. Vågner med savl ned ad kinden og vil hjem. NU.

01.00-05.00. Først ned og købe klippekort. SHIT det er koldt. Så huske at jeg har glemt taske med pung til fest. Tilbage igen – ikke hilse på nogen (hvis jeg lader som om jeg ikke ser nogen, ser de nok heller ikke mig). Nå, der var sød fyr. Af sted igen. SHIT det er koldt. Tager uldstrømpebukser under cowboybukserne midt på nørrebrogade ”ingen kan jo se det når det er mørkt”. Ned og købe klippekort. ”Av av av, mine fødder – de her sko bliver min død” begynder at få det rigtig dårligt. prøve at finde bussen. Begynder at pive lidt pga ondt i fødderne. Prøver at finde taxa, men er alt alt for fuld til at få fat på en. Overvejer at sætte mig og sove op ad husmur. Tager skoene af. Løber 10 meter på bare fødder. Okay, skoene på igen. Av av av. Hov der er noget bus. Kommer om 12 minutter. HURRA. Brække sig ned over sko bag busstopsted. Hej hej bus. Ind og sidde. Falde i søvn op af fremmed mand. Vågne to stop efter jeg skulle have været af. Ud af bus. Brække sig i indkørsel til tilfældig villa. Av av av mine fødder. Hov legehus? Der kan jeg sove! Okay, meget koldt. Brække sig i legehus. Videre hjem. Av av av. HJEMME. Falde i søvn med alt tøjet på (også bræk-sko).

NEVER AGAIN.