Julekalender 2011 – 12. december

by Leda

Dagen nærmer sig, og de fleste har allerede fået pyntet op. Jeg er personligt ikke typen der har tålmodighed til julehjerter og bagning, så det eneste tegn på jul hjemme hos mig er den chokoladejulekalender der ligger på skrivebordet (tom; plyndret 3. december).

Men når man nu går all in på julekalender, må man jo også gå all in på at provide hygge. Jeg nærmede mig lidt i går, med det fine fine træ, men i dag går vi endnu videre.
Jeg har ikke en skid forstand på pynt, men er der noget jeg kan, så er det at “tænke ude af boksen”* så i dag står den på idéer til alternativ julepynt.

Hvorfor så mange nisser? Har vi glemt at julen handler om det lille Jesusbarn? Nej, lad os få ham ind i stuerne også. (Som foster selvfølgelig, han er jo ikke født endnu.)

Soltegn så vi kan mindes en varmere tid

Obama-julepynt til den politisk bevidste og ham/hende der sætter pris på en flot mand (ved desværre ikke hvor man kan købe dem. Ellers oplagt julegaveidé til hele verden.)

Hardcore pynt til den rigtige mand

*Det er løgn. Det eneste jeg kan er at google ting.